Çocuğunuz sizin umudunuz, ailenizin neşesi ve en değerli varlığınız. Onun iyi ahlaklı ve güçlü kişilikli bir birey olması için her şeyi yapmaya hazırsınız. Ama çocuğunuz büyüdükçe sorunlar da büyüyor ve siz bu sorunlarla nasıl başa çıkacağınızı bilmiyorsunuz.
Disiplin ve hoşgörü arasındaki dengeyi nasıl sağlarım?
Hangi durumlarda çocuğumu cezalandıracağım?
TV ya da bilgisayar başından kalkmayan çocuğu bunlardan nasıl uzaklaştırırım?
Çocuğuma kitabı nasıl sevdireceğim?
Çocuğumun beni terleten sorularına nasıl cevap vereceğim?
Hikâye, masal ve atasözlerini çocuk eğitiminde nasıl kullanırım?
Çocuğum kardeşini kıskanıyor, nasıl davranmalıyım?
Öfkeli ve huysuz bir çocukla nasıl başa çıkarım?
Çocuğum ders çalışmıyor ne yapmalıyım?
Çocuğuma nasıl özgüven kazandırırım?
Ödül verirken nelere dikkat etmeliyim?
Çocuğu kendimden uzaklaştırmadan evde disiplini nasıl sağlarım?
Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydının kaleme aldığı Ailede Ahlak Eğitimi tüm bu sorulara ve çok daha fazlasına güvenilir ve uygulanabilir cevaplar veriyor.
Yazar, alanında uzman olmanın verdiği yetkinlikle konuları pedagojik açıdan son derece güvenilir bir biçimde ele alıyor. Aynı zamanda anne-babalara, kolay pratik bilgiler veriyor ve karşılaşacakları zor durumlarda nasıl davranacaklarına dair yol gösteriyor. Ebeveynlerin bebeklikten ergenliğe kadar çocuklarıyla kuracakları iletişimin eğitimdeki önemine değiniyor. Bu kitapla okur, yalnızca çocuğunu değil anne-baba olarak kendini de tanıma imkanı bulacaktır. Resimler ve tablolarla zenginleştirilen kitabı zevkle okuyacak ve okuduklarınızı kolaylıkla uygulayacaksınız.
Bu kitap, çocuklar için sorumluluk ve endişe duyan anne babalara, büyük anne ve büyük babalara, öğretmenlere ve tüm yetişkinlere yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Kendimi geliştirmek istiyorum. Sorunlar çıkmadan hazırlıklı olmak istiyorum. Kendi anne babamdan daha iyi bir yetişkin olmak istiyorum. Çevremde korkunç hatalar yapan, her şeye başkaldırmış ergen ve gençlerden korkuyorum. Bir hata yapmak istemiyorum. diyenler, bu kitapta aradıklarını bulabilirler. Bu açıdan bu eserin bir anlamda el kitabı olma özelliği vardır.
Bu kitabın bir özelliği de anne babaları suçlamadan onlara yol gösteren bir üslupla hitap etmesidir. Çünkü bazı kitaplarda psikolog ve eğitimciler, konuyu öyle sunmaktadırlar ki, bunu okuyan veya duyanlar suçluluk duygusuna kapılabilmektedirler. Halbuki insanlarımızda suçluluk duygusu yerine sorumluluk duygusunu geliştirmek ve buna bağlı olarak davranışlarında olumlu değişim üzerinde durmak daha önemlidir. Bu kitap, son yıllarda yaygın olan tercüme kitapların etkisinde kalmadan kaleme alınma gayreti içinde hazırlanmıştır.
Çocuğunuzun eğitimi için sevginin yeterli olduğunu düşünüyorsanız,
Etrafınızdaki anne babaların hatalarını tekrarlamaktan korkmuyorsanız,
İçgüdülerim sayesinde çocuk yetiştirmedeki tüm engelleri aşarım diyorsanız,
Onun ileride pısırık, tembel ya da şiddet eğilimli bir birey olmasını umursamıyorsanız,
Çocuğunuz markette çikolatayı cebine attığında, arkadaşlarıyla sürekli kavga ettiğinde ya da kardeşini ısırdığında ne yapacağınızı zaten biliyorsanız,
BU KİTABI OKUMAYIN!
Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydın
1985te Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. 1993 yılında Din Eğitimi Anabilim dalında doktorasını tamamladı. Beş yıl Ankarada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği ve üç yıl Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünde eğitim uzmanı olarak görev yaptı. Çeşitli ülkelerde araştırmalarda bulundu. 1998 yılında doçent, 2004te profesör oldu. Halen Cumhuriyet Üniversitesi Din Eğitimi Anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Eserleri:
Ailede Çocuğun Ahlak Eğitimi (2005), Din Öğretiminde Yöntemler (2004), Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi (2003), Din Öğretimi Ders Planı Örnekleri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Planları CDsi (2004), İmam Hatip Liseleri Arapça 9-10-11 Ders Kitabı (2002), İmam Hatip Liseleri Arapça Hazırlık 1-2 Ders Kitabı (2001) (G. Yavuz ve M. Kelebekle beraber), Türkiye ve Almanyada İslam Din Dersi Tartışmaları (2000) (H. Coşkun, L.P.Schmidt ve H. Scwenk ile birlikte editör olarak), Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi (1998), İlköğretimin İkinci Kademesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Programındaki Ahlaki Amaç ve Konuların Program Geliştirme Açısından Değerlendirilmesi (1998)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.