Sanat ve estetik tanımlarını güzellik ve gerçek kavramları üzerinden tartışarak başlayan Çoğul Estetik, varlık ve imge arasındaki ilişkiyi, sanat ve hakikat ilişkisini, temsil etmenin sorunlarını, farklı toplumlardaki estetik farkların kültürle ve zaman-mekân algısıyla ilişkisini inceliyor. Batılı ve Batı-dışı kültürlerin temel farklılıklarını irdeleyen kitap, aynı zamanda bu farklılıkların birbirlerini nasıl etkilediklerini ve sonuçta nasıl tekrar birleşen zıtlıklar oluşturduklarını gösteriyor. Jale Nejdet Erzen, belki tam da bu nedenle, sanata çok farklı açılardan yaklaşılabileceğini ve bunların hepsinin belli bir hakikat payı taşıyabileceğini savunuyor: Sanata dair ayırt edici niteliğin, heyecan ve tutkunun da, ancak bu çoğulluk ile anlam kazanabildiğine işaret ediyor. YAZAR HAKKINDA: (Ankara, 1943), ressam, sanat tarihçisi; Art Center College of Design, Los Angeles, Lisans, Lisansüstü; İTÜ, Doktora; ODTÜ Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi: 1974-2010; Uluslararası Estetik Kurumu 2. Başkanı; 1980-84 Boyut dergisi editorü; Osmanlı Mimarisi, Çevre Estetiği, Modern Sanat ve Estetik konusunda yayınları; Sabri Berkel (Mas, 1988), Erol Akyavaş (Enlem 80, 1995), Mimar Sinan Estetik Bir Analiz (Şevki Vanlı, 1996), Fotoğraf Notları (Say, 2004) ve Çevre Estetiği (ODTÜ, 2006) adlı kitapları vardır. Resimleri özel ve resmi koleksiyonlarda bulunmaktadır.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.