Grafiker : Dilek Gürbüz
Editör : Mehmet Bozkurt
Yayıncı : İnkılâp Kitabevi
Kategori : Sanat - Diğer
Fiyat: 760.00   Liste Fiyatı : 760.00
Ürün Satışta.
Favorilere Ekle
Adet
Format : Kitap
Barkod : 9789751040282
Yayın Tarihi : 2019-11-13
Yayın Dili : Türkçe
Orjinal Adı : Görsel İletişim ve Grafik Tasarım
Baskı Sayısı : 10.Baskı
Sayfa Sayısı : 336
Kapak : Karton
Kağıt : 1.Hamur
Boyut : 160 X 235
Hakkında
Yorumlar
Resimler ve Dosyalar
Tevfik Fikret Uçar
Prof. Tevfik Fikret Uçar (1966), Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü‘nü bitirdikten
sonra (1987) Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü‘nde araştırma görevlisi olarak
göreve başladı. 1989 yılında ilk Türk öğrenci olarak Art Center College of Design‘ın diploma sınıfına kabul
edildi. Bir yıl İsviçre‘de ACCD (E)‘de burslu olarak okudu ve mezuniyet sonrası Anadolu Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakütesi‘ne dönerek görevine devam etti. 1999 yılından beri pek çok kez ABD, California San Diego
Eyalet Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü‘nde dersler verdi. Tasarımcı olarak yurtiçinde ve yurtdışında
çeşitli sempozyum, sergi ve çalıştaylara katıldı, projeler yürüttü, konferanslar verdi. Halen Anadolu
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakütesi, Grafik Bölümü‘nde görev yapan Profesör Tevfik Fikret Uçar aynı
üniversitede lisans ve lisansüstü dersleri vermektedir. Görünen her şey kendine has bir dil ile var olur; bu varoluş aynı zamanda bir iletişim boyutunun da yaratıl-
ma sürecidir. Göstergeler yoluyla iletişim kuran insan, aynı zamanda sembolik bir algı boyutu da yaratır.
Söz ve dil gibi gelişmiş iletişim yöntemlerinden çok daha önce kullanılmış olan görsel iletişim halen etkin
algı oluşturma araçlarının başında gelir. İletişimin göstergeler yardımıyla ortaya konması aşamasında sem-
boller bir kapı gibidir; gerekli bilgi, sezgi ve duyarlılığa sahip olanlar bu kapıyı açar ve öz'e ulaşır. Algılama
ve anlama süreci, temelinde farkındalık, bilgi ve duyarlılık altyapısına ihtiyaç duyar. Aksi takdirde tüm
göstergeler, simgeler izleyen için yüzeysel boyutta kalır ve "o kapı" hiç bir zaman açılmaz. Elinizdeki bu ça-
lışma, bir görsel iletişim tasarımcısının temel ilgi alanlarının başında gelen konuların daha iyi anlaşılabilme-
si ve sembollerin eğlenceli dünyasına açılan kapıyı aralamak amacıyla ortaya konmuştur.

Okuyucu Yorumları