Cüneyt Ülsever gazete sütunlarından ve televizyon ekranlarından yakından tanıdığımız bir kişi. Harvard Üniversitesi gibi ünlü bir eğitim kurumunda doktorasını tamamladıktan sonra çeşitli mali kurumlarda üst aşama yöneticilik yapıp sonunda gazetecilik ve yazarlıkta karar kılmış özgün düşünceleri olan bir düşün adamı.
Ülsever fikirlerini belirtmekte yalnız makaleleriyle yetinmiyor, kitaplarla da düşüncelerini belirtiyor. Bu bağlamda başka kitapları arasında yazdığı iki polisiye kurgulu yapıt Hacı ve Topal Devrimci Cinayeti sağlam ve ilginç kurgusuyla dikkati çekti.
Özellikle kıta Avrupası ve Güney Amerika´da büyük gelişme gösteren siyasi polisiye romanın ülkemizdeki başarılı örneklerinden olan bu iki eseri salt polisiye roman olarak değerlendirirsek, başarılı polisiye kurguya karşın; yazarın bu iki yapıtında kendi siyasal ve toplumsal düşüncelerinin başat bir rol oynadığını söyleyebiliriz.
Ülsever´in bu kez kaleme aldığı Hisarüstü Cinayetleri ise siyasi bir polisiye değil. Tam anlamıyla halis bir polisiye roman. Yazar, bu kez, bir düşün adamı olarak fikirlerini belirtmek için polisiye kurguyu kullanmıyor. Klasik anlamda bir polisiye romanla karşı karşıyayız. Anglosaksonların Whodonit dediği Katil Kim? türünün başarılı bir örneğinde Garip Keto, Bülbül Maho, Mösyö Taho ve çarpıcı bir figür Hiçkimsesiz Kamil´in öykülerini okuyoruz. Polisiye kurgu ve insanı şaşırtan, yürek yakan finaliyle Ülsever´in romanı; son yıllarda başarı çıtasını epeyi yükselten Türk Polisiye romanında dikkati çeken bir aşamayı simgeliyor.
Ülsever, bu yapıtında her ne kadar siyasi mesaj vermese de günümüzün halis polisiye roman yazarları gibi, toplumsal sorunlara, insancıkların dramına değinmemezlik etmiyor ve bunda da polisiye kurgu kadar başarılı oluyor.
Erol Üyepazarcı
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.