İslâm da eğitim-öğretim Hz. Peygamber (s.a.v.)in mescidinde ve Suffe de başlamış ve daha sonra küttab ve medreseler şeklinde devam etmiştir. Bu kurumlarda öğretim, fiilî gelişmesini sürdürürken, eğitim-öğretimle ilgili eserler de ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu arada İbn Sahnûn (öl. 256/869)un Âdâbu l-Muallimini, Kabisî (öl. 403/1014)nin er-Risaletü l-Mufassale li Ahvali l-Müteallimin ve Ahkami l-Muallimin ve l-Müteallimini Zernûci (öl. 593/1196)nin Ta li-mül-Müteallimi Gazzali (öl. 555/1111)nin İhyau-Ulûmi d-Din i, Taşköprüzade (öl. 959/1552) nin Mevzûatu l-Ulumu, Ali b. Hüseyin Amasî (öl. 875/1470)nin Tarikül-Edebi İslâm dünyasında yazılan pedagojik eserlerin başhcalarıdır. Bunlar arasında konuları ayrıntılı olarak ele alan en önemli eserlerden biri de 733/1333 de vefat eden İbn Cemaa nın Tezkiretü s-Sami ve l-Mütekellim fî Edebi l-Âlim ve l-Müteallim adlı eseridir. Eğitim ve öğretim özellikle de öğretmen ve öğrenci ile ilgili konularda bir bütünlük içerisinde
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.