|
Format |
: Kitap |
|
Barkod |
: 9789755338286 |
|
Yayın Tarihi |
: 2015-11-01 |
|
Yayın Dili |
: Türkçe |
|
Baskı Sayısı |
: 1.Baskı |
|
Sayfa Sayısı |
: 487 |
|
Kapak |
: Karton |
|
Kağıt |
: Kitap kağıdı |
|
Boyut |
: 135 X 210 |
Anglo-Amerikan İletişim Kuramına Anlam Vermek, gerek lisans gerekse lisansüstü düzeyde eğitim gören öğrencilerin, araştırmacıların ve konuya ilgi duyanların Anglo-Amerikan İletişim Kuramı ile tanışmaları, bu kuramla ilgili kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar üzerinde fikir sahibi olmaları için hazırlanmıştır.
Kitapta, Anglo-Amerikan İletişim Kuramıyla ilgili kavramların, iletişim bilimi ve iletişim bilimi içinde yer alan iletişim araştırmaları ve kuramlarıyla ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda; iletişim, iletişim süreci, iletişimin nitelikleri, iletişimin işlevleri, iletişim araştırmaları tartışılmaktadır. Kuramsal yaklaşımların yapılan iletişim araştırmalarıyla birlikte nasıl bir gelişme göstermiş olduğu değerlendirilmeye alınmaktadır.
Kitle iletişim araçlarının güçlü, sınırlı etkileri yanında; sihirli mermi, su şırıngası, aktarma kemeri, çizgisel iletişim kuramı, propaganda ve kitle toplumu kuramı da değerlendirilmeye alınmaktadır. Aktif/ pasif izleyici, kanaat önderleri ve iki kademeli akış değerlendirilmektedir. Fonksiyonalizm, iletişimin işlevleri, toplumsal yayılma, teknolojik belirleyicilik ve öğrenme kuramı üzerinde durulanlar arasında yer almaktadır.
Kullanım doyum, gündem koyma, suskunluk sarmalı, yetiştirme kuramı ve kültürel göstergeler kitapta tartışılmaktadır. Ayrıca, çerçeveleme kuramı, eğlence kuramı, medya okuryazarlığı, internet ve sosyal medya değerlendirilmeye alınmaktadır. Eleştirel iletişim kuramına yeri geldikçe değinilmektedir.
İletişim bilimi içinde iletişim açısından yer alan başlangıcından itibaren kuramsal tartışmalar ile iletişim ve iletişim biliminin güncel konumu hem giriş hem de sonuç bölümünde tartışılanlar arasındadır.
Eser, Oya Tokgöz'ün Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde lisansüstü düzeyde okutmuş olduğu Anglo-Amerikan İletişim Kuramı dersinin kitap haline getirilmiş şeklidir.
Okuyucu Yorumları