Korkuyorum Anne, kendini dünyanın taşrasında hissetmiyor, komplekssiz ve aydınlık. Bu nedenle belki de daha önce hiç bir filmimizin başaramadığı kadar evrensel. Ezik değil, dünyalı, ama yine de tanıdık ve buralı. Bir senaryo daha ne yapsın? İyi ki çekilmiş de iyi bir film olmuş. Çekilmeseymiş, iyi senaryo nedir ki? sorusuna sessiz bir cevap olarak kalırmış. Oysa şimdi, iyi film nedir ki? sorusuna, hapşırıklı, kahkahalı, martı ve vapur sesli bir cevap olarak hem okunmayı, hem de seyredilmeyi hak ediyor. Üstelik bunu, tekrar tekrar tadına varılacak bir zevk olarak vaat ediyor. Feride Çiçekoğlu
YAZARLAR HAKKINDA:
NİLÜFER GÜNGÖRMÜŞ: İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi; yaptığı çevirilerin yanı sıra hikâyeler ve senaryolar yazıyor. Korkuyorum Anne ilk uzun metrajlı senaryosu. Sinema alanında Robert Bresson'un Sinematograf Üzerine Notlar'ını ve Marguerite Duras'ın Yeşil Gözler'ini Türkçeye kazandırdı.
REHA ERDEM: İlk uzun metrajlı filmi, Fransız-Türk ortak yapımı A Ay'ı 1989'da çekti. İkinci filmi Kaç Para Kaç (1999) Oscar Ödülleri En İyi Yabancı Film dalında Türkiye'yi temsil etti. Korkuyorum Anne'yi 2004 yılında çekti. Beş Vakit (2006) FIPRESCI ve En İyi Türk Filmi ödüllerini aldı. 2008'de The Times ve The Sunday Times tarafından belirlenen Yılın En İyi 100 Filmi arasında ilk beşe girdi. Reha Erdem, 45. Altın Portakal Film Festivali'nde Hayat Var (2008) filmiyle SİYAD Ödülünü kazandı.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.