Kategori : Genel İletişim
Fiyat: 175.00   Liste Fiyatı : 175.00
Ürün Satışta.
Favorilere Ekle
Adet
Format : Kitap
Barkod : 9789750148460
Yayın Tarihi : 2013-01-10
Yayın Dili : Türkçe
Orjinal Adı : Medya Etik ve Hukuk
Baskı Sayısı : 1.Baskı
Sayfa Sayısı : 226
Kapak : Karton
Kağıt : 2.Hamur
Boyut : 125 X 195
Hakkında
Yorumlar
Resimler ve Dosyalar
Türkiye'deki yaygın medyanın içinde bulunduğu etik çöküntünün nedeni gazetecinin kendi kendine atfettiği (toplumu yukarıdan aşağı yönlendirme) siyasal/kültürel misyonu ile söz konusu misyonla eklemlenen sermaye yapısıyla ilişkili. O halde bütün o, zaman zaman tam sayfa verilen ilanlarla kamuya duyurulan etik olarak sorumlu gazete olmak iddialarına rağmen yapısal yerleşik bir sorun ile karşı karşıya görünüyoruz. Peki etik çöküntünün böyle yapısal yerleşik nedenlerinin var göründüğü bir yaygın medya ortamında çalışan gazetecilerden etik ve politik olarak sorumlu bir gazetecilik yapmalarını beklemek mümkün değil mi? Neyse ki mümkün. Neyse ki, haber değerinin ne olduğunu medya patronlarına göre tanımlayan editoryal süreçlere, ya da medya patronları karşısında belirli bir dereceye kadar mümkün editoryal özerkliğin hiç kalmamış gibi göründüğü yaygın medya kuruluşlarına rağmen, etik ve politik olarak sorumlu gazetecilik yapan gazeteciler/habercilerle de karşılaşıyoruz.

Okuyucu Yorumları