Günlük öğrenmelerde yararlı olabilecek hazır ve doğrudan öneriler sunmak yerine,
öğrenci olsun ya da olmasın bu kitabı okuyan herkesin kendi öğrenme deneyimlerine
bilimsel bulgular ışığında daha yakından bakabilmelerine, bu konuda açık, net ve
objektif düşünebilmelerine ve bu türden önerileri daha gerçekçi bir temelde
değerlendirebilmelerine yardımcı olmayı amaçladım.
Bu amaçla önce öğrenmeyle ilgili olguları tüm ayrıntılarıyla ortaya koyan ve
betimleyen araştırmaları ve daha sonra bunları farklı düzeylerde yorumlayan ve
sorgulayan kuramsal tartışmaları ele aldım. Bir deneysel psikolog olarak, ayrıca,
sözünü ettiğim çalışmaların olabildiğince deneysel ve psikologlar tarafından yapılmış
olmasına özen gösterdim. Bu sayede psikolojinin yalnızca davranış bozukluklarını
iyileştirmekle ilgili olmadığını, her şeyden önce kendi yöntem ve paradigmalarıyla
temel bir bilim olduğunu vurgulamak istedim.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.