Küresel ekonominin en hızlı büyüyen endüstrisi spor ve dünyanın dönüş hızını artıran pazarlama iletişimi, kesiştikleri her yerde büyük bir değişim meydana getiriyor. Markalar sporla buluştukça kendilerini yeniden konumlandırıyor, spor pazar ekonomisinden pay aldıkça gelişiyor, güçleniyor
Sporun en büyük beş endüstri arasına girmesiyle iletişim literatürü de spor pazarlaması, spor sponsorluğu ve spor odaklı pazarlama iletişimi gibi yeni kavramlar kazandı.
Sporun yatırımından yıldızlarına, medyadan marka iletişimine kadar birçok unsur barındıran bu yeni dünyanın boyutları ve Türkiye'nin yeri nedir? Dünyada ve Türkiye de spor endüstrisi nasıl yönetiliyor? Türkiye'nin sporu devlet yönetiminde tutan dört ülkeden biri olması sürdürülebilir mi?
O dönem Turkcell'le Türkiye Futbol Federasyonu'na sponsor olunması yönünde çalışmalarımız sürüyordu. Türkiye Futbol Federasyonu Federasyona Turkcell'in sponsorluk talebini ilettik. Başkan önce s?öyle bir bize baktı ve Ben de isterdim ama maalesef panoda yer yok dedi. Milli takım sponsorlarının yer aldıg?ı pano dolmuş, TFF ek sponsor alamıyordu. Bu yüzden Türkiye spor tarihinin en büyük desteklerinden birinden mahrum kalınacaktı. O an aklıma bir fikir geldi
Ahmet Gülüm, 1971 yılında bas?layan ve milli takım kaptanlığına taşınan sporcu geçmişi, federasyon başkanlığı, yöneticilik deneyimleri ve reklamcılığa kattığı spor odaklı pazarlama iletişimi kavramıyla, spor ve Türkiye ilişkilerini sorguluyor. Çarpıcı örnekler, yaşanmışlıklar, tanıklıklar ve bilimsel verilerle
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.