Genel anlamda kitle iletişim araçlarının işlevleri ve etkinliği denildiğinde kuşkusuz ilk akla gelen haberlerdir. Bu işlevin gerçekleştirilmesinde ele alınması gereken başlıca olgu, haber metninin içeriğinde ya da sunumunda meydana gelen bozulmanın ya da haberi tanımından uzaklaştıracak bir değişimin ardındaki baskın gücün incelenmesidir. Haberlerin içeriğinde ya da sunumunda meydana gelen bozulmalar arasında öne çıkan en önemli olgu magazinelleşmedir. Bu olgu, özellikle son yıllarda daha yoğun sorgulanmaya başlandı. Bu süreç gerçekte, liberal ekonomik politikalar aracılıyla güçlenen sermaye gruplarının toplumsal ve siyasal düzlemde varlıklarını süreğen kılmak amacıyla kitle iletişim araçlarının -özellikle de televizyon kanallarının- sahipliğine soyunmalarının ardından çok daha somut olarak yaşanmaya başlandı. Bu noktada haberin giderek mağazinleşen içeriğiyle birlikte üstlendiği bu yeni işlevin, popüler kültürün kitle iletişim araçlarındaki ideolojik işlevleriyle önemli ölçüde yakınlık gösterdiği düşünülebilir. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Basın-Yayın Bölümü´nde araştırma görevlisi olarak çalışan yazar bu çalışmasında, Türkiye´de özel televizyon kanallarının haber içeriğinde gözlemlenen magazinleşme eğilimini anahaber bültenleri çerçevesinde incelemeyi amaçlıyor.
(Arka Kapak)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.