Yazar : Hayati Akyol
Yayıncı : Kök Yayıncılık
Fiyat: 175.00   Liste Fiyatı : 175.00
Ürün Satışta.
Favorilere Ekle
Adet
Format : Kitap
Barkod : 9789754993578
Yayın Tarihi : 2006-02-22
Yayın Dili : Türkçe
Orjinal Adı : Türkçe Öğretim Yöntemleri
Baskı Sayısı : 2.Baskı
Sayfa Sayısı : 314
Kapak :
Kağıt :
Boyut : 155 X 240
Hakkında
Yorumlar
Resimler ve Dosyalar
Beyinle ilgili çalışmalar eğitim dünyasını köklü değişimlerin eşiğine getirmiştir. Çalışmaların sonuçları eğitim ve öğretimde etkili bir şekilde kullanıldıkça; okula başlama yaşı ve zamanı, disipline etme yöntem ve teknikleri, değerlendirme, öğrenme ve öğretme yöntemleri, teknoloji kullanımı ve tüm bunlara bağlı olarak de düşünme şeklimiz değişmektedir.



Öğretimde içeriğin kazandırılmasında en önemli faktörlerden birisi dildir. Dilin kazanımı ise doğuştan itibaren tek bir etkinliğe değil etkinliklere bağlıdır. Bu etkinlikler, öğrencilerin, yaş ve sınıf seviyeleri yükseldikçe giderek karmaşık bir hal alarak devam etmektedir. Okuma süreci ile ilgili bazı prensipler bu kitabın temel mantığını oluşturmaktadır.



Öğretmen adaylarına, öğretmenlere ve program geliştirmecilere yararlı olacağı düşüncesiyle ve 2005-2006 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan Türkçe Dersi Öğretim programına uygun olarak hazırlanan bu kitap sekiz bölümden oluşmaktadır. Çocuğun ilk kazandığı beceriler arasında yer alan dinleme ve konuşma üzerinde durarak başlayan kitapta çeşitli dinleme yöntemleri üzerinde durulmuş ve dinleme becerisi kazandırılırken nelere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Okuma ve okumanın doğası üzerinde durularak çeşitli okuma yöntemleri irdelenmiştir. Ayrıca bu bölümde hızlı okuma üzerinde durulmuş, hızlı okumayı etkileyen unsurlar ele alınmış ve akıcı okuma yöntemlerine örnekler verilmiş, yazma ve önemine değinilerek sürece dayalı yazma detaylıca açıklanmıştır. Türkçe Programına yeni konulan “Görsel Okuma ve Sunu” öğrenme alanı üzerinde durulmuştur. Metinlerin yapısı ve metinlerden anlam kurma ele alınmış, bilgi verici ve hikâye edici metinler örnekler verilerek incelenmiş ve metinlerdeki anlatımla ilgili çelişkiler üzerinde durulmuştur. Sorular ve metinler arası okuma ele alınmıştır. Sorular ve soru sınıflandırmaları incelenmiş, örnekler verilmiş ve farklı soruların öğrenmeye etkisi üzerinde durulmuştur. Anlam kurma süreci irdelenerek, anlam kurma türleri ile sorular arasındaki ilişkilere değinilmiştir. Programa uygun ders işleme örnekleri verilmiş, bir bilgilendirici bir de hikaye edici metin seçilmiş ve bu metinler programda verilen öğretim sürecinin aşamalarına uygun olarak işlenmiştir. Çok sayıda çizelge ve çalışma yaprağı örnekleri verilerek okura değerlendirme ve durum belirleme olanağı sunulmuştur.


Okuyucu Yorumları