Bir resme nasıl bakılır? Baktığımızda neleri görür, neleri gözden kaçırırız? Görmemizi belirleyen şeyler var mıdır, varsa neler olabilir bunlar? Gördüklerimizi nasıl anlamlandırırız? Sanat tarihçileri nasıl anlamlandırır? Peki ya onlar neleri gözden kaçırırlar? Bakmak, görmek ve anlamlandırmak arasındaki ilişkileri sanat tarihçisi Daniel Arasse birbirinden güzel altı örnekle ele alıyor. Mektup, söyleşi, deneme tarzlarında kaleme aldığı metinlerde Tintoretto, Cossa, Bruegel, Tiziano, Velázquez gibi ressamların tabloları konu ediliyor. Bakıp da göremediklerimiz, görüp de anlamlandıramadıklarımız üzerine gerek günümüz sanatseverlerinin gerekse sanat tarihi uzmanlarının bakışını sorgulayan zengin tartışmalar gerçekleştiriliyor.
YAZAR HAKKINDA: Cezayir, Oran doğumlu Fransız sanat tarihçisi (1944-2003). Ecole Normale Supérieure'de eğitim gördü. 15. yüzyıl - 19. yüzyıl modern sanat tarihi üzerine birçok yerde ders verdi. 1971 yılında L'Ecole française de Rome'a üye olmasının ardından, Floransa'daki Fransız Kültür Merkezi'nin yöneticiliğini yaptı ve Fransız Film Festivali'ni düzenledi. 1993 yılında buradaki işinden ayrıldı, EHESS'e araştırma yöneticisi olarak döndü. Ölümünden kısa bir süre önce, Lüksemburg Sarayı Müzesi'ndeki Botticelli sergisinin küratörlüğünü yaptı. Kitapları arasında L'Univers de Léonard de Vinci (1978, Leonardo da Vinci'nin Evreni), La Guillotine et l'Imaginaire de la terreur (1987, Giyotin ve Terörün İmge Dün- yası), L'Annonciation italienne: Une histoire de perspective (1999, İtalyan Müjdesi: Bir Perspektif Hikâyesi),
Le Portrait du Diable (2010, Şeytan'ın Portresi) sayılabilir.
PLANLANMIŞ REKLAM ÇALIŞMALARI: Kitap eki ilanları.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.